פרסום בעיתון

 

פרסומאים מתוחכמים פיתחו שיטות פרסום בעתון המביאות את התוצאות לאופטימום. על מנת להגיע לתוצאות אלה יש לבחור בקפידה את העתון המתאים לקהל המטרה,
ובתוך העיתון את מיקומו של הפרסום.
 

הטכניקות הנפוצות ביותר של פרסום בעיתון הן כדלקמן:

  • מודעות תזכורת - אלה מודעות קטנות וקבועות, בעלות נוסח קבוע וברוב המקרים גם במיקום קבוע. מודעות אלה מטרתן לקבוע בתודעת הקורא כי קיים מוצר או שירות מסוג מסויים ואם וכאשר יזדקק לו ידע היכן למוצאו.דוגמאות נפוצות של פרסום בעיתון מסוג זה הן מודעות של חברות תיירות, מלווים בריבית, מסנני מים ועוד.
  • מודעות סטריפ - אלה מודעות בתחתית העמוד המופיעות לכל רוחב העמוד.מודעות אלה ברוב המקרים יחדירו סיסמא או מסר כשהבולטות והזכירות ביותר הן אלה של העמוד הראשון בעיתון.
  • מודעות מכירה - אלה מודעות עמוד המופיעות במוספי העתונים או במקומונים והן מודיעות על מבצעי מכירות.הבולטים בנושאי הפרסום בעתון בתחום מודעות מכירה הן חנויות הרהיטים,מוצרי חשמל, חברות בניה וכיו"ב.
  • פרסום מודעות תדמית - אלה מודעות שאינן מציעות באופן ישיר מכירה של מוצר או שירות אלא מיועדות לפאר ולשבח את המוצר או השירות.
  • כתבות פרסומיות - אלה מודעות שניראות כמו כתבה בעתון.עין בלתי מיומנת לא תבחין בין מודעה מסוג זה הממומנת ע"י משרדי פרסום לבין כתבה עתונאית רגילה ואובייקטיבית. על מנת למנוע הטעיה, נקבעו לפני מספר שנים כללים מחייבים ובראשן הכלל המחייב לכתוב באותיות בולטות בראש המודעה כי מדובר בכתבה פרסומית.
  • פרסום בעתונות מקומית - העתונות המקומית משמשת אמצעי פרסום מושלם למוצרים ולשירותים המשווקים באופן מקומי.אין כל היגיון שבית עסק בחיפה יפרסם בעיתון ארצי ו"ישלם" גם עבור קוראים בירושלים ובתל אביב. הפרסום בעיתון מקומי דורשת תיחכום ומיומנות. ישנם עתונים רבים בכל ישוב המתחרים על כספו של המפרסם ותפקידו של הפרסומאי הוא להתאים את הפרסום בעתון למוצר או לשרות על פי אופיו ועל פי קהל המטרה. משרד פרסום טוויג מדיה , משרד פירסום לתקציבים קטנים ובינוניים ,התמחה בטכניקות פרסום בעיתון ובמקומונים והוא מבצע באופן שוטף מסעות פרסום מקומיים בהצלחה רבה.

 

 

טכניקות -