פרסום בעיתון - סוף עידן האמנם?

מקומו של הפרסום בעיתון בעידן הדיגיטלי והאינטרנטי מעסיקה משרדי פרסום רבים ומדאיגה בעיקר את בעלי העיתונים בעולם כולו.
אין זה סוד שבעשור האחרון נמדדת ירידה קבועה בתפוצת העיתונים ברחבי העולם. אפשר לומר שמגמה זו אינה מפתיעה לנוכח זמינותו של המידע בערוצי התקשורת האלקטרוניים כגון רדיו
וטלוויזיה, ושל חדירתו של האינטרנט כספק חדשות בזמן אמת.
על אף שהסיבות והמגמה ברורות, עדיין מוקדם מאד להספיד את העתונות הכתובה, וכל עוד היא קיימת, משמע היא מתקיימת מפרסום בעיתון שבלעדיו אין לעיתון יכולת קיום כלכלית.
העיתונות מספקת חומרים ייחודיים ופונה לקהלים ממוקדים ואו קהלים שהמדיה האלקטרונית אינה עונה על דרישותיהם.  למשל, מאמרים , פרשנויות, ביקורות ועוד, או שזמינותם במדיה האלקטרונית או האינטרנטית מוגבלת או דורשת מאמץ, או דורשת מיומנות חיפוש ועוד סיבות רבות המבססות את מקומם של העיתונים בטווח הניראה לעין.
המסקנה שאין תחליף בעידן שלנו לעתונות הכתובה מביאה אותנו למסקנה שלאמצעי תקשורת זה יש רייטינג, ורייטינג הוא יסוד ובסיס להחלטת
משרד פרסום,  מפרסם ואו פרסומאי להעדיף
אמצעי פרסום אחד על משנהו.
 

פרסום בעיתון - יתרונות

פרסום בעיתון  - יתרונות ברורים ומוכחים:

  • אורך חייו של פרסום בעיתון ארוך יותר מפרסום במדיה האלקטרונית.
  • כמות החומר הפרסומי בעיתון רבה באופן משמעותי על כמות החומר הפרסומי במדיה האלקטרונית.
  • פרסום בעיתון מאפשר דיון משפחתי לגבי רכישת מוצר או שירות, בעיקר כאשר ההחלטה היא זוגית או משפחתית.
  • פרסום בעיתון מאפשר קריאה חוזרת רב פעמית .
  • פרסום בעיתון יכול להיות פרסום מקומי, החוסך כסף רב ומגיע לקהל מטרה מוגדר.

המשך המאמר :

 

 

 

פרסום בעתון - טכניקות