איך משרדי פרסום בונים תקציב?

  כפי שכתבתי קודם לכן, יש להפקיד את תקציב הפרסום בידי משרדי פרסום מקצועיים. יחד עם זאת, ישנם מספר עקרונות שיכולים לסייע בידיכם בתהליך קבלת ההחלטות וניהול נכון של תקציב פרסום.
 

  • האם המוצר או השירות שאתה משווק הוא מקומי או ארצי?
    • התשובה לשאלה זו מכתיבה את סוגו של ערוץ הפרסום, האם הוא ארצי או מקומי.
      אם המוצר הוא מקומי, אין היגיון שתפרסם ב"ידיעות אחרונות" או בטלוויזיה, למשל.
      מחירי הפרסום המקומיים זולים בעשרות אחוזים ובמקרים רבים גם יותר אפקטיביים.
  • מי קהל המטרה?
    • יש שוני מהותי אם מדובר בצעירים או במבוגרים, בעלי הכנסה גבוהה או נמוכה, גברים או נשים, החלטת קניה זוגית או אישית , ועוד.
      לקוח מן העבר הפתיע אותי בוקר אחד כשסיפר לי ש"עשה עסקה מדהימה". הלקוח, קבלן בניין, ששיווק דירות קטנות לזוגות צעירים בעיר קטנה, סיפר לי בהתלהבות שצלצלו אליו מעיתון "הארץ" והציעו לו עמוד פרסומי במוסף ב"מחיר מגוחך". הסברתי לאותו הלקוח שגם המעט ששילם הלך לטימיון משום שאחוז הזוגות הצעירים המחפשים דירה באותה עיר קטנה בקרב קוראי "הארץ" הוא אפסי וכי את ה תקציב פרסום  ששילם יכול היה להפנות לערוץ פרסום מקומי עם תוצאות מצויינות.
  • האם מספיק ערוץ פרסום אחד?
    • מחקרים רבים שנעשו ע"י משרדי פרסום בארץ ובעולם מלמדים שיש משמעות גדולה ל"חשיפה מצטברת". במהלך מסע הפרסום
      חשיפה זו אינה נוצרת כשהיא בערוץ פרסום אחד אלא כאשר קהל המטרה נחשף לפרסום בערוצי פרסום שונים. זו הסיבה שאתם רואים לעיתים קרובות פרסום זהה בטלוויזיה, פרסום בעיתון, בפרסום חוצות ועוד.
      מובן מאליו שזהו פועל יוצא של גובה תקציב פרסום ואולם, ניהול חכם של תקציב פרסום יכול ליצור תחושה של "חשיפה מצטברת" גם בתקציב פרסום קטן.


לסיכום, חשוב שכל אחד מכם ידע שהוא יכול ואף חייב להעז ולהיכנס למעגל המפרסמים, ובכך להגדיל ולהעצים את מחזורי המכירות שלכם.